miło Cię tutaj widzieć 👋🏻

ANALIZA "KOSMETYCZKI" CHŁOPAKA

Zostałam poproszona o analizę kilku kosmetyków, których używa mój kolega, tak więc będę miała możliwość sprawdzenia jednych z popularniejszych produktów z serii "man" ;)

Jego włosy:
- krótkie z tyłu, dłuższa grzywka
- wysokoporowate - dłuża skłonność do puszenia
- suche

Jego cera:
- normalna - wysuchona tylko rano, po umyciu - moja rada: włączenie do pięlgnacji łagodnego olejku myjącego

Zanalizuję 3 kosmetyki, które używa najczęściej, w codziennej pielęgnacji i będzie to szampon z Head&Shoulders, krem do twarzy z Nivea i antyperspirant z AA.

Head and Shoulders, Codzienna pielęgnacja, Szampon przeciwłupieżowy do włosów normalnych

Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate, Cocamide MEA, Zinc Carbonate, Glycol Distearate, Sodium Chloride, Zinc Pyrithione, Dimethicone, Cetyl Alcohol, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Parfum, Sodium Xylenesulfonate, Magnesium Sulfate, Sodium Benzoate, Butylphenyl Methylpropional, Ammonium Laureth Sulfate, Sodium Diethylenetriamine Pantamethylene Phosphonate, Linalool, Benzyl Salicylate, Magnesium Carbonate Hydroxide, Hexyl Cinnamal, Benzyl Alcohol, Etidronic Acid, Limonene, Geraniol, Paraffinum Liquidum, Sodium Polynaphthalenesulfonate, Methylchloroisothiazolinone, DMDM Hydantoin, CI 60730, Disodium EDTA, Tetrasodium EDTA, Methylisothiazolinone, CI 42090.
Analiza składu: dwa mocne detergenty na początku składu, dalej w składzie łagodniejszy detergent; pogrubiłam dobre składniki i podkreśliłam te mniej, których bym się pozbyła z tego kosmetyku; zdecydowanie nie nadaje się do codziennej pielęgnacji włosów!
Polecany kosmetyk alternatywny: długo szukałam szamponu dla mężczyzn bez SLS i muszę przyznać, że znalazłam jeden - Pat&Rub, niestety jest do dosyć droga marka… tańsze alternatywy to już kosmetyki dla kobiet/dzieci np. balsam do kąpieli dla matek z Babydream (Rossmann), zapach może nie przypaść do gustu, dlatego inną alternatywą może być używanie olejku myjącego z Nivei, który ma bardziej "męski" zapach, a dodatkowo można go stosować jako żel do mycia ciała czy twarzy, dzięki olejkom i łagodnemu detergentowi (oksymoron?!) świetnie się w tej roli sprawdza - pisałam o nim w tym poście - [link]



Nivea, Man, Originals, Krem Intensywnie Nawilżający
Skład: Aqua, Glycerin, Cyclomethicone, Distarch Phosphate, Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate, Ethylhexyl Cocoate, Methylpropanediol, Ethylhexyl Methoxycinnamate, C12-15 Alkyl Benzoate, Cetyl Alcohol, Panthenol, Tocopheryl Acetate, Titanium Dioxide, Sodium Carbomer, Sodium Polyacrylate, Alumina, Silica, BHT, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Limonene, Parfum.
Analiza składu: pogrubiłam dobre składniki i podkreśliłam te mniej, na szczęście są w niewielkiej ilości; jest kilka składników, które są komodogenne, więc nie polecałabym kremu skórze skłonnej do trądziku.
Polecany kosmetyk alternatywny: skład tego nie jest aż taki zły, dlatego nie będę proponować niczego lepszego :)



Oceanic AA Men Basic, deo, antyperspirant Sensitive

Skład: Aqua, Aluminum Chlorohydrate, Propylene Glycol, Hydroxypropylcellulose, Hamamelis Virginiana Leaf Extract, Panthenol, Allantoin.
Analiza składu: pogrubiłam dobre składniki i podkreśliłam jeden składnik, który nie jest "dobry", ale też jakoś specjalnie zły, a i tak bardzo często można go spotkać w antyperspirantach, minusy jego stosowania to przedewszystkim hamowanie wydzielania potu (kupując antyperspirant tego chcemy…) i brudzenie biezliny
Polecany kosmetyk alternatywny: skład tego nie jest aż taki zły, dlatego nie będę proponować niczego lepszego.
SHARE:

2 komentarze

© julia caban | Blogger Template Created by pipdig