Dlaczego pH ORGANIZMU jest takie WAŻNE? Czyli jakie PRODUKTY jeść, by nie CHOROWAĆ? - RÓWNOWAGA KWASOWO-ZASADOWA

Mało osób zdaje sobie sprawę z tego jak ważne jest utrzymanie odpowiedniego pH naszego organizmu. Jeśli przez cały czas masz złe samopoczucie lub jesteś zmęczona/y, rozdrażniona/y to może świadczyć o zaburzonej równowadze kwasowo-zasadowej. Jeśli taki stan będzie utrzymywał się przez dłuższy czas to może doprowadzić do poważnych chorób przewlekłych,  a nawet raka!

Już od dłuższego czasu staram się utrzymywać dietę, która sprzyja odpowiedniemu pH organizmu i pragnę Was do tego zachęcić. 



Wszystko co jemy oddziaływuje na nasz organizm: może go zakwaszać albo alkalizować.
Poziom kwasów we krwi może ulec zwiększeniu, zwłaszcza w wyniku ciągłego stresu, pośpiechu, stosowania kuracji odchudzających, nadmiaru leków, braku ruchu lub zbyt intensywnej aktywności fizycznej.
Długotrwałe zakwaszenie organizmu sprzyja rozwojowi wielu chorób, takich jak: osteoporoza, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, cukrzyca, zmiany nowotworowe, zmiany zwyrodnieniowe stawów, nadwaga i wiele innych.
Może być przyczyną wielu dolegliwości, np: przewlekłego zmęczenia, braku koncentracji, zaburzeń snu, napięć nerwowych, depresji, częstych infekcji, zaparć, łamliwości paznokci i wypadania włosów.
Nadmiar substancji kwasotwórczych powoduje starzenie się tkanek, zmarszczki, bóle, opuchlizny - organizm zatrzymuje nadmiar płynów w celu zmniejszenia stężenia kwasów oraz by zapobiec uszkodzeniom organizmu.
Inne objawy nadmiernej kwasowości: cienie pod oczami, bóle głowy, częste zaziębienia, gorycz lub kwas w ustach, niestrawność, nudności, mroczki przed oczami, obłożony język, wypryski na twarzy i ciele, uderzenia krwi do głowy, osłabienie fizyczne, zawroty głowy.
Komórki nowotworowe rozwijają się w kwaśnym środowisku, podczas gdy w prawidłowym środowisku giną. Zakwaszenie ma swój udział w niemal wszystkich chorobach przewlekłych – albo wyzwalając objawy, albo będąc efektem uszkodzenia komórek.
Lepiej jednak przesadzić ze spożywaniem produktów alkalizujących niż kwasotwórczych.

produkty bardzo zakwaszające
Napoje: alkohol, piwo, wino, słodzony sok owocowy, herbata (szczególnie czarna), kawa, napoje gazowane, napoje energetyczne
Owoce: suszone owoce, marynowane owoce
Warzywa: grzyby
Warzywa korzeniowe: ziemniaki bez skórki
Ziarna (świeże): jęczmień, kukurydza, żyto, otręby owsiane
Orzechy: pistacje, orzechy arachidowe, orzechy nerkowca
Mięso, drób, ryby: owoce morza, ryby hodowlane, wieprzowina, cielęcina, wołowina, drób, jaja
Mleko i przetwory mleczne: ser żółty, twaróg, lody, jogurt, ser kozi, serwatka
Dodatki i przyprawy: musztarda, ocet biały, sos sojowy, glutaminian sodu, syrop ryżowy, dżem, galaretka, drożdże, słód, kakao
Substancje słodzące: sztuczne słodziki, sacharyna, aspartam, cukier biały, cukier buraczany, syrop kukurydziany, melasa, suszona trzcina cukrowa, syrop z trzciny cukrowej, syrop ze słodu jęczmiennego, fruktoza, syrop z ryż brązowego, syrop klonowy, miód

produkty średnio zakwaszające
Napoje: naturalny sok owocowy
Owoce: pomarańcza, banan, ananas, brzoskwinia, arbuz, melon, mango, jabłko, jeżyna, świeża figa, jeżyna, kaki, morela, papaja, mandarynka, porzeczka czerwona, agrest, winogrono, żurawina, truskawka, czarna borówka, malina
Ziarna (świeże): brązowy ryż, pszenica, dziki ryż, biały ryż, owies, biały chleb, herbatnik, chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, chleb żytni
Orzechy: orzech włoski
Mięso, drób, ryby: ryby morskie dzikie (nie hodowlane)
Tłuszcze (tłoczone na zimno): margaryna, masło ghee, olej kukurydziany
Dodatki i przyprawy: ketchup, gałka muszkatołowa, wanilia, sól kamienna, majonez

produkty lekko zakwaszające
Owoce: śliwka, świeży daktyl, czereśnia, porzeczka czarna, nektarynka, kantalupa
Ziarna (świeże): proso, kasza, pszenżyto, amarantus
Fasole i rośliny strączkowe (świeże): ciecierzyca, fasola kidney, fasola czarna
Orzechy: orzechy brazylijskie, orzechy laskowe, pekany
Ziarna (pestki): słonecznik, siemię lniane
Mięso, drób, ryby: ryby słodkowodne, dzikie (nie hodowlane)
Mleko i przetwory mleczne: mleko sojowe, mleko ryżowe, mleko, śmietana
Tłuszcze (tłoczone na zimno): olej słonecznikowy, olej z pestek winogron, olej konopny
Dodatki i przyprawy: curry



produkty lekko alkalizujące
Napoje: woda z cytryną
Owoce: limonka, cytryna, grejpfrut, kokos, wiśnia
Warzywa: brukselka, groszek, szparagi, karczochy, żywokost lekarski, kalafior, cukinia, rabarbar, por, rzeżucha, szczypior, kalarepa
Warzywa korzeniowe: brukiew, chrzan, rzepa, marchew
Ziarna (świeże): komosa ryżowa, kasza gryczana, pszenica, orkisz
Fasole i rośliny strączkowe (świeże): soczewica, mąka sojowa, tofu
Orzechy: migdały
Ziarna (pestki): sezam, kmin rzymski, koper włoski (fenkuł), kminek
Mleko i przetwory mleczne: mleko migdałowe, mleko kozie
Tłuszcze (tłoczone na zimno): oliwa z oliwek, olej z ogórecznika, olej kokosowy, olej z awokado, olej lniany, olej z wiesiołka, lipidy morskie, olej z wątroby dorsza
Dodatki i przyprawy: zioła, większość przypraw
Substancje słodzące: stewia, cykoria

produkty średnio alkalizujące
Warzywa: pomidor, awokado, fasolka szparagowa, szczaw, szpinak, czosnek, seler naciowy, kapusta, sałata, papryka słodka, brokuły, endywia, rukola, liście gorczycy
Warzywa korzeniowe: burak, rzodkiewka, imbir
Fasole i rośliny strączkowe (świeże): fasola biała
Dodatki i przyprawy: nierafinowany ocet jabłkowy, czerwona papryka ostra, pieprz cayenne, czosnek, imbir, cebula

produkty bardzo alkalizujące
Napoje: woda zasadowa
Warzywa: trawy, kiełki, mniszek lekarski, ogórek, warzywa morskie (wodorosty, glony, algi), zielony kalafior, jarmuż, natka pietruszki
Owoc: kiwi
Fasole i rośliny strączkowe (świeże): orzechy sojowe, lecytyna sojowa
Ziarna (pestki): dynia
Mleko i przetwory mleczne: mleko ludzkie
Dodatki i przyprawy: sól morska, sól celtycka, sól himalajska


pH wód dostępnych w sklepach: [link]


Zapraszam na moją stronę FacebookInstagramYouTube i Twitter

source:
http://weheartit.com/entry/66055986/search?context_type=search&context_user=Ninica&query=clean+food&sort=most_popular
http://www.vitanatural.pl/rownowaga-kwasowo%E2%80%93zasadowa-organizmu-kluczem-do-zdrowia-i-witalnosci-odkwaszanie-organizmu-bez-drakonskiej-diety
http://polki.pl/we-dwoje/rownowaga;kwasowo-zasadowa;w;organizmie,artykul,7399.html
http://www.akademiawitalnosci.pl/rownowaga-kwasowo-zasadowa/
http://www.glamki.pl/life/pomysl-na-zdrowie/dieta-zasadowa-co-mozna-na-niej-jesc-produkty-zasadowe-tabela,27_3675.html
http://www.sante.pl/m129/zdrowe-zycie/filozofie-odzywiania/klucz-do-zdrowia/
http://faktydlazdrowia.pl/dieta-alkaliczna-czyli-dieta-zasadowa/
http://rawolucja.pl/raw-food/produkty-kwasowe-i-zasadowe-lista/

8 comments

  1. Ale w dzisiejszych czasach można zachorować od różnych czynników i nie tylko pochodzących od żywności ale również środowiskowych. Ważna więc jeśli chodzi o jedzenie moim zdaniem jest równowaga według zasady wszystkiego po trochu, również dotyczy to ruch na świeżym powietrzu bądź na siłowni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jak najbardziej i tak samo nasze pH się zmienia przez czynniki środowiskowe :) taki ruch na świeżym powietrzu na pewno będzie alkalizował pH organizmu

      Delete
  2. przy prawidłowym pH też później się starzejemy ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. to faktycznie ma sens, gdy nasz organizm jest zdrowy i dobrze funkcjonuje to nie tylko od środka jest "młody", ale też i od zewnątrz! :)

      Delete
  3. pijesz kranówkę? ja sie nie mogę przekonać i zawsze musi być zagotowana

    ReplyDelete
    Replies
    1. niestety mam ten sam problem co Ty ;) dlatego kranówkę piję tylko z zieloną herbatą lub z cytryną

      Delete
  4. julka bardzo wartosciowy post :* mam pytanie odnosnie wody destylowanej i zasadowej ,czym sie rozni ta woda ??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...