miło Cię tutaj widzieć 👋🏻

Jak naturalnie zmyć HENNĘ i powrócić do swojego koloru WŁOSÓW bez ich niszczenia?

Pewnie większość z Was zdziwi fakt, że po tylu latach farbowania włosów zachwalaną przeze mnie henną Khadi, postanowiłam wrócić do swojego naturalnego koloru włosów… O powodzie mojej decyzji napiszę w innym poście, a dzisiaj podzielę się z Wami naturalnymi, łagodnymi, a przede wszystkim skutecznymi metodami na pozbycie się farby, henny z włosów i powrót do naturalnego koloru włosów w krótkim czasie i bez niszczenia włosów!

I metoda
Od razu podkreślam, że ta metoda działa wyłącznie na świeżo pofarbowanych włosach (do 24h po farbowaniu), na włosach permanentnie zafarbowanych sprawdzą się inne, poniżej wypisane metody. Do odbarwienia włosów potrzebujecie sody oczyszczone i syropu z melasy (z buraków cukrowych). Po wymieszaniu tych dwóch składników w równych proporcjach, należy nałożyć równomiernie na włosy jak maseczkę i trzymać ok. 1h, a później normalnie umyć włosy i przepłukać włosy płukanką octową lub cytryną, by przywrócić włosom odpowiednie pH. Kolor powinien całkowicie zejść.


II metoda
Jest to metoda dla osób, które chcą w pełni naturalne rozjaśnić włosy i dodatkowo je przy tym odżywić. Niestety wymaga cierpliwości, bo efekty są widoczne dopiero po 2-4 tygodniach. Maskę miodową trzymamy na głowie kilka godzin (im dłużej tym lepiej), by ulepszyć jej działanie do miodu można dodać sok z cytryny, cynamon lub wodę utlenioną.


III metoda
Jest to metoda, która mało od nas wymaga, bo wystarczy zamienić zwykły szampon, który używamy na szampon przeciwłupieżowy. Po 3-4 użyciach kolor powinien być zdecydowanie mniej intensywny. Warto pamiętać, by przy takiej "kuracji" odpowiednio dobrze nawilżać włosy, bo są to mocno działające szampony, które mogą wysuszyć włosy.


IV metoda
Jest to najskuteczniejsza ze wszystkich metod, ponieważ efekty widać już po kilkudziesięciu minutach, a mowa o dekoloryzatorach - nie mylić z rozjaśniaczami, bo działanie mają znacznie łagodniejsze. Przejrzałam mnóstwo stron dziewczyn, które dzieliły się swoimi spostrzeżeniami i zdjęciami. Wszystkie były zadowolone z efektów, włosy nie były zniszczone, a w udało im się w pełni powrócić do naturalnego koloru włosów. Dziewczyna na powyższym zdjęciu trzymała dekoloryzator na włosach przez 2 h i pozbyła się z włosów w 100% henny naturalnej.


V metoda
Zmywanie farby olejami jest jedną z najbardziej naturalnych i odżywczych metod pozbycia się koloru. Ważne jest by wybrać olej, który ma najlepiej ściąga kolor i jest to oliwa z oliwek, można ją miezać z między innymi olejem kokosowym lub arganowym. Olej najlepiej zostawić na włosach na całą noc i zmyć rano. Nie spodziewajcie się, że już po pierwszym zastosowaniu będzie widoczna spora różnica, oleje będą sprawiały, że kolor będzie się wypłukiwał nieco szybciej, ale efekty będą widoczne dopiero po kilku tygodniach. Tę metodę znalazłam na tej stronie, ale szczerze mówiąc to olejując włosy co dwa dni nie zauważyłam dużej różnicy, kolor jest nieco mniej intensywny, ale wątpie, by udało się go ściągnać w ten sposób.

Która metoda najbardziej Wam przypadła do gustu? Może znacie jakieś inne? Jeśli tak to piszcie w komentarzach, z chęcią poczytam! :)
Buziaki kochane :*

Zapraszam na moją stronę Facebook, Instagram, YouTube i Twitter

source:
http://weheartit.com/entry/70707671/via/itsjulia
http://weheartit.com/entry/73757626/search?context_type=search&context_user=Domitila_Frisbee&page=2&query=baking+soda&sort=most_popular
http://weheartit.com/entry/79721671/search?context_type=search&context_user=Didier_Emotion&page=6&query=honey+bee&sort=most_popular
http://weheartit.com/entry/71910402/search?context_type=search&context_user=Kollylife&page=8&query=coconut+oil&sort=most_popular
http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=85463&page=20
http://www.laboratoriumurody.pl/forum/usuwanie-henny,t1219.html
http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3168872
http://blogs.prevention.com/first-person/2012/12/28/why-kiera-isn%E2%80%99t-going-to-wash-her-hair-part-1/shampooing-3/
SHARE:

22 komentarze

  1. Zastanawiam się, czy tylko u mnie czcionka jest tak mała, że ledwo czytelna... :(
    A co do zmywania farb z włosów - u mnie najlepiej sprawdził się szampon przeciwłupieżowy, ale niestety przy okazji włosy przesuszył. Połączenie III i V metody podejrzewam, że byłoby idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chodzi o czcionkę tekstu czy też tytułów? jej kolor czy rozmiar? ;)
      co do szamponów przeciwłupieżowych to one mocno przesuszają, dlatego zaleciłam, by stosować przy tym mocno nawilżającą odżywkę :)

      Usuń
  2. Nigdy nie farbowałam włosów henną, ale po 3-4 tygodniach to u mnie każda farba schodzi bez problemu. Nie wiedziałam z kolei, że olej kokosowy ściąga kolor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widocznie masz włosy niskoporowate, które nie chwytają farby tak dobrze :)

      Usuń
  3. Ja stosuje oleje na włosy i nie zauważyłam by choć odrobinę ściągały mi kolor z henny, a używam ich na ogół co drugi dzień -trzymam 3-4 godziny na włosach przed myciem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to głównie oliwa z oliwek działa ściągająco na kolor, ale i tak efekt nie będzie spektakularny - ja olejuję włosy co dwa dni (nie oliwą z oliwek) i kolor jest tylko mniej intensywny, ale zmywania koloru nie zauważyłam ;) będę musiała oliwy z oliwek wypróbować!

      Usuń
  4. Słyszałam tylko o metodzie z szamponem przeciwłupieżowym, muszę spróbować innych metod ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bzdury, nic z tego nie zadziała( po godzinie z dekoloryzatorem włosy byłyby zielone...lub by ich nie było...) ja olejuje włosy np kokosowym olejem i henna mi nie schodzi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znalazłam mnóstwo zdjęć dziewczyn, które pozbyły się henny dekoloryzując włosy i żadna z nich nie miała zielonych włosów… specjalnie nawet wygooglowałam, by zobaczyć jak to wygląda, ale nadal nic, zdjęcia chyba są ściśle chronione, jeśli takie w ogóle istnieją ;)

      Usuń
    2. Henne czyli kswsonie inermis śmiało możba rozjaśniać lub dekoloryzować. Zielone włosy ma sie po rozjaśnianiu indygo.

      Usuń
    3. Henne czyli lawsonie inermis śmiało można rozjaśniać lub dekoloryzować. Zielone włosy ma sie po rozjaśnianiu indygo.

      Usuń
  6. Julia nie hennujesz już włosów?


    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja sie generalnie tez z tym boryka... kurcze żałuje ze po prostu nie zaczęłam od szamonetek itd tylko pierwsze co to farby fryzjerskie one mi mega zniszczyły wlosy potem henna khadi, niby odratowała mi kolor i stan włosów ale teraz nie moge wyjsc z rudosci, kładę najzimniejsza farbę(sklepową) na łeb i jakos jest już lepiej,ale najgorzej to przekombinować, bo no niestety ale u mnie dbił sie to tym, ze włosy straciły skręt, i są takie jakieś niezdecydowane ;) chociaz pielęgnuję i wszystko. i sama mysle czy nie wrocvic do naturalnego ale z drugiej strony kocham brązy a naturalnie mam złoty blond i tak w sumie jestem rozdarta ;D (musialam sie wyżalic)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też myślałam nad powrotem, ale znów kocham ten kolor, który daje mi henna i pewnie znów bym powróciła do hennowania, wiec sobie odpuściłam i skupiłam się na szukaniu lepszego szamponu i masek, by podkręcić skręt :)

      Usuń
    2. Ja po latach wróciłam do hennowania, kolor cudowny ale włosy przestały się kręcić. Teraz wracam do swojego naturalnego koloru. Po prostu czekam, aż odrosną. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Czy te metody działają tylko na włosy pofarbowane henną khadi, czy na takie drogeryjne henny (kremy koloryzujące) też?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. działają na pewno na hennach naturalnych, ale spróbuj na tej drogeryjnej hennie i daj znać czy zadziałało :)

      Usuń
  10. Czesc dziewczyny. Moja historia przypomina nieco te o Ani z Zielonego Wzgórza. Zainspirowana pozytywnymi opiniami na temat cudownego działania henny na cienkie wlosy, jakich to nieszczesna posiadaczka jestem, zakupiłam bezbarwny egzemplarz w internetowym sklepie. Po owczesnym rozrobieniu proszku z woda, sokiem z cytryny i odczekaniu 3 godzin, pelna entuzjazmu, nalozylam maz na leb. Jakiez było moje zdziwienie i lament, gdy moim oczom ukazala się...czerwona czupryna. Zamiast henny Cassia, prawdopodobnie została mi wyslana Naturalna... Nie powiem, wlosy rzeczywiście zyskaly na objetosci, wygladaja na zdrowsze i blyszcza niemilo- lub miłosiernie, tylko, ze sa czerwone. Taki maly bonusik. Rozpoczelam poszukiwania! Poszukiwania sposobu na pozbycie się "tego". Wynalazlam tego bloga i idąc za radami zrobiłam maseczke z sody i melasy - trochę! się wyplukalo. Potem myłam glowe ze 20 razy w ciągu tygodnia roznymi szamponami, w tym przeciwlupiezowym, odzywkami, olejowalam i nic. Ani drgnie! Niemniej cos zauwazylam. Po odzywce Garnier Ultra -Doux Avokado i maslo karite - henna się wypłukuje! Przy spłukiwaniu wlosow leci czerwona woda. Przy niczym innym tego nie odnotowałam. Woda czysta, a piana biala jak snieg.
    I co Wy na to? Może jest cos w składzie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak zrobić Maskę miodową ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Podpowiedźcie proszę jak mogę pozbyć się z włosów henny koloru czarnego ?

    OdpowiedzUsuń

© julia caban | Blogger Template Created by pipdig